Основні функції інжинірингу відповідно до етапів життєвого циклу будівельного об’єкта |
Назва етапу |
Зміст роботи інженера-будівельника на етапі життєвого циклу об’єкта |
1. Поперед інвестиційний |
Етап макретингу та планування інвестицій і будівництва включає: |
1) З’ясування призначення, потреб та необхідності будівницива; |
2) Бенчмаркетинг (аналіз агналогів та конкуреентів за основними параметрами з метою визначення найкращого для свого будівництва); |
3) З’ясування основних характиристик будівницива (містобудівних, об’мно-посторових, архітектурних, конструктивних, технічних та технологічних; |
4) Визначення класу відповідальності та категорії складності об’єкту будіництва; |
5) Прогнозування можливих містобудівних умов та обмежень, технічних умов та їх вартості та строків отримання та виконання; |
6) Прогнозування вартості, строків здійснення будівництва (та його реалізації для об’єктів невиробничого призначення); |
7) Прогнозування вартості технічной експлуатації об’єкта будівництва; |
8) Прогнозування ризиків здійснення та експлуатації об’екта будівництва; |
9) Прогнозування можливого інвестування та/або кредитування будівництва; |
10) Складання бізнес-плану; |
11) Складання ТЗ на предпроектний інжинирінг. |
|
|
2. Поперед проектний |
1) Вибір дозволеного використання земельної ділянки відповідно до Правил землекористування та забудови даного поселення; |
2) Придбання та державна реєстрація прав на земельну ділянку відповідно до законодавства (покупка, оренда, безстрокове користування); |
3) Отримання кадастрового паспорта земельної ділянки; |
4) Отримання містобудівних умов та орбмежень для об’єкту будівництва; |
5) Проведення топографічної зйомки ділянки або отримання геодезичної основи; |
6) Отримання технічних умов на підключення до мереж інженерно-технічного забезпечення об’єкта; |
7) Отримання Містобудівного плану земельної ділянки; |
8) Отримання інших вихідних наних від замовника; |
9) Ррозробка техніко-економічного обґрунтуваня – ТЕО або ТЕР- техніко-економічного ирозрахунку; |
10) Складання завдання на проектування, підготовка та організація проведення конкурсу на проектно-вишукувальні роботи. |
|
|
3. Проектування |
1) Проведення інженерних вишукувань, державна експертиза їх результатів; |
2) Розробка проектної документації відповідно до договору і завданням на проектування;. |
Обов’язковий склад проекту визначено законодавством, а проектна документація для відповідних класів відповідальності та категорій складності об’єктів складаєтся з відпровідного набору наступних документів: |
а) ТЕО або ТЕР; |
б) ескізний проект (ЕП); |
в) проект (П) (Проект організації будівництва – ПОБ, проект виконання підго товчих робіт – ПВпР, проект виконання робіт – ПВР); |
г) рбочий проект (РП); |
д) робоча документація (Р). |
3) Державна експертиза проектної документації в встановлених законом випадках, затвердження проекту замовником; |
4) Розробка тендерної документації, підготовка та проведення конкурсів або аукціонів на виконання будівельно-монтажних робіт, поставку обладнання та інші роботи та послуги; |
5) Розробка докладної «робочої документації» на основі утвержденно проекту. |
|
|
4. Будівництва |
1) Отримати дозвіл на будівництво об’єкта; |
2) Укласти договори з подрядними організаціями, з постачальниками обладнання, буд-техніки та матеріалів, з страховиками; |
3) Розгорнути підготовчі роботи, які діляться на: |
а) позамайданчикові (прокладка доріг і зовнішніх комунікацій, спорудження будівельної бази, влаштування житла або вахтового селища будівельників і ін.); |
б) внутрішньо майданчикові (знесення будівель, вирубка лісу, перекладка комунікацій, планування майданчики, розбивка сітки осей будівель і ін.); |
4) Організувати поставку з заводів і приймання технологічного обладнання (в основному для виробничих підприємств); |
5) Організувати виконання основних робіт по зведення об’єкта, до яких відносяться: |
а) будівельні роботи (загальнобудівельні, спеціальні будівельні роботи і монтаж інженерних систем); |
б) монтажні роботи (монтаж технологічного обладнання); |
в) пусконалагоджувальні роботи; |
г) ремонтно-будівельні та ремонтно-реставраційні роботи; |
6) Забезпечити безпеку ведення робіт; |
7) Проводить будівельний контроль якості робіт, матеріалів і конструкцій, авторський нагляд, вести виконавчу документацію; |
8) Провести приймання виконаних робіт і об’єкта в цілому. |
|
|
5. Експлуатації будівель і споруд |
1. Перед початком експлуатації виробничого об’єкта необхідно провести: |
1) пусконалагоджувальні роботи технологічного обладнання «під навантаженням»; |
2) у разі необхідності – гарантійні випробування встановленого обладнання; |
3) отримати дозвіл на введення об’єкту в експлуатацію; |
4) отримати потрібні ліцензії та дозволи (для небезпечних видів виробництв); |
5) для житлових і громадських будівель також необхідно отримати дозвіл на введення в експлуатацію; |
протягом гарантійного терміну необхідно виявлення будівельних дефектів і їх усунення. |
2. Постійна експлуатація будівельних об’єктів не однорідна і поділяється на фази: |
1) технічної експлуатації (змісту) будівель і споруд; |
2) капітальних і поточних ремонтів; |
3) модернізації або технічного переозброєння (для виробничих об’єктів); |
4) реконструкції та реставрації. |
3. Управління експлуатацією будівель Основними напрямками такого інжинірингу є: |
1) технічна експлуатація будівель (ремонт, обслуговування інженерних систем, прибирання, видалення відходів і ін.); |
2) управління розміщенням персоналу, підрозділів, орендарів (для житлових будинків – організація побутових послуг) і ін.; |
3) організація обслуговування (благоустрій ділянки, охорона навколишнього середовища, організація дозвілля); |
4) охорона об’єкта, управління доступом в приміщення. |
|
|
6. Ліквідація об’єкта |
Для ліквідації (знесення) необхідно виконати наступні заходи: |
1) упевнитися, що будівля не є пам’яткою культури чи архітектури; |
2) зупинка виробництва, юридична ліквідація підприємства (для виробничих об’єктів); |
3) розселення мешканців з надання компенсації або другого житла (для житлових будинків); |
4) відключення технологічних комунікацій, систем інженерно-технічного забезпечення; |
5) обстеження об’єкта, отримання висновку щодо можливості знесення; |
6) складання проекту організації робіт по знесенню або демонтажу об’єктів капітального будівництва; |
7) організація робіт по демонтажу і знесення конструкцій об’єкта; |
8) організація вивезенні сміття, утилізації або захоронення відходів; |
9) виконання проекту і організація робіт по рекультивації майданчика (якщо нове будівництво не передбачається). |